sâmbătă, octombrie 19, 2013

Gem de gutui

Intr-un articol scris luna trecuta, v-am dat o reteta de peltea din gutui. Azi, fiindca am vazut ca in piata se mai gasesc gutui am sa va dau inca o reteta! Gem din gutui.

Este aromat, dar si o umplutura grozava pentru clatitele, care recunos imi plac la nebunie! Gemul de gutui merita facut in fiecare toamna, deoarece nu iti ia mult timp si e usor de facut!


Eu va dau o reteta pentru 1kg de gutui, dar dumneavoastra puteti sa o multiplicati in functie de numarul de kilograme de gutui de care dispuneti!
1 kg de gutui se curata de coaja si de samburi
600 g zahar
400 ml apa
1 bucata lamaie
Cum o preparam? Dam gutuile pe razatoare si le stropim cu sucul de lamaie. Pasul al doilea: Adaugam apa si zaharul peste gutui, amestecam pana se topeste, dupa aceea le punem pe foc potrivit si lasam sa fiarba domol, pana cand gemul de gutui ajunge la consistenta pe care care ne-o dorim.
Pasul al treilea: punem gemul fierbinte in borcanele sterilizate, strangem bine capacul si le acoperim cu o patura. Le lasam sa se raceasca in tihna.

Ati vazut ca nu e asa de greu...pentru mine taiatul lor e mai dificil:)

Un comentariu:

inna spunea...

delicios