vineri, noiembrie 01, 2013

Autoturisme si scaunele pentru copii

Articole legate de autoturisme am scris si voi mai scrie, dar cum acest articol este unul mai special. Nu-i un articol despre anvelope, nici despre vreun service auto sau despre asigurari. Ok! Nu va mai tin in suspans si va spun ca-i un articol legat de scaune auto pentru copii.
Sunt foarte multe discutii pe tema sigurantei in trafic. Sfaturile, ca de ele nu ducem lipsa sunt cam aceleasi: circulati cu prudenta, puneti-va centura, nu vorbi la telefon in timp ce conduci, adaptati viteza la conditiile din trafic, chestii pe care sunt sigur ca le stiti si voi. Cei care sunteti conducatori auto. Acum, nu stiu cat de utile sunt, ca numarul accidentelor nu a scazut.  Mai util, in opinia mea ar fi o campanie media de indemnare pentru parinti sa-si plimbe copii pe scaunele speciale. Spun asta dupa ce ieri am vazut intr-o masina o tanara care tinea copilul in brate pe scaunul din fata. O chestie, din punctul meu, extrem de grava, chiar daca se deplasau prin oras.
Tin minte ca in urma cu ceva ani, nici nu aparusera pe la noi, am vazut o familie de austrieci aflati in excursie pe la noi, care aveau masina dotata cu un scaun pentru copii. Atunci, erau raritati si nu prea intelegeam nici eu rostul lor. Imi parea mai degraba asa o chestie de fita, dar azi cand se pot achizitiona si din mediul online, nu mai este asa. Despre utilitatea lor, ce sa va zic, face toti bani! In cazul unei coliziuni, copilul este in siguranta.  
Acum, as reveni un pic la campania de promovare a acestor scaune...eu unul nu am vazut o astfel de campanie, voi?? Se tot vorbeste despre siguranta in trafic, despre lipsa infrastructurii...si cam atat...ramane totul la stadiul de vorbe...lucruri concrete mai putine.
Scaunele sunt usor de prins, multe dintre modelele aflate pe piata, se prind in centurile care se afla in dotarea masinii, pot fi spalate deoarece se scot husele, sunt reglabile... 
Eu, unul ma gandeam! Poate ca ar fi bine ca producatori de autoturisme sa le doteze ca asa ceva inca de pe banda de montare a autoturismului, asa cum s-a procedat cu centurile de siguranta! Adica, o cumperi si cu scaunul pentru copii. E o idee!
Din blogosfera romaneasca, eu unul n-am sa va dau sfaturi, ci va doresc sa aveti calatorii placute la acest sfarsit de toamna.




Niciun comentariu: