luni, mai 12, 2014

Carpe diem sau pe romaneste... "traieste clipa".

Bineinteles ca in cele ce urmeaza voi cam face pe lupul moralist, dar...
Deja a devenit un leit-motiv expresia... carpe diem sau mai pe romaneste... "traieste clipa". Din start, daca stai un pic sa o analizezi, e cam o tampenie. Traieste clipa.... ca si cand esti mort si ti se da o comanda sa traiesti acea clipa... O traim si traim fiecare clipa ce vine si o traieste fiecare cum crede ca e mai bine. Si aiureala asta cu... traieste ca si cand ar fi ultima zi din viata ta... Pai ce, am innebunit complet sa-mi traiesc ziua ca si cand ar fi ultima? De fapt, chiar as vrea ca toti cei care vor citi asta sa lase cate un comentariu despre cum cred ei ca si-ar trai ultima zi daca ar sti ca e ultima... Bine, bine, stiu ca asta chiar e o dorinta utopica... chiar ar insemna sa am comentarii despre subiect si sa nu mai bata nimeni campii doar cu emoticoane... ca de fapt, de multe ori cei care lasa doar emoticoane (oare ce ar fi lasat ca semn al trecerii lor printr-un profil daca nu s-ar fi inventat figurinele astea?! ) ... de fapt nu prea stiu ce sa spuna sau nu au ce, dar... hait, ca iar divaghez chiar eu de la subiect... dar... uite ca traiesc clipa :)

Ne-am obisnuit ca la aproape orice sa aruncam expresia asta, ma rog, cei care o stiu... cei care nu o stiu folosesc, dupa cum spuneam... "traieste clipa". Ok, cum adica sa traim clipa? Ce ar trebui sa facem pentru a simti ca traim clipa? E clar, timpul nu-l putem modifica sa inghetam acea clipa pentru a o trai mai mult... de o clipa. Din punctul meu de vedere, a face intr-o zi ceea ce as face daca as sti ca e ultima... pai ar insemna chiar sa ma sinucid dupa aia. Ca in primul rand, m-as duce la fostul meu sef si i-as spune foarte transant ca nu este decat un mare idiot si cretin si dobitoc, plin de fumuri si impresii si i-as trage un picior... stiti voi unde Apoi as anunta cu mare pompa ca este ultima mea zi de viata si ca atare fac doar ce vreau eu... Sincer... habar n-am de fapt ce as face daca as sti sigur ca a doua zi mi se va face coliva. Dar un lucru stiu sigur ca l-as face... m-as duce sa ma dau in mititelul nostru de montagne-russe din Oraselul Copiilor ... asta pana mi s-ar face rau sau pana mi-as cheltui toti banii. Mi-as scrie testamentul... mai degraba ultima dorinta ca averi n-am de lasat. Nu, sex n-as face... ca doar n-as fi nebuna sa-mi pierd jumatate de zi cu ceva atat de plictisitor. Probabil ca mi-as pierde putin timp, scriind pe aici un blog de adio, i-as ironiza pe toti cei care si-ar arata parerile de rau pentru trecerea mea in nemurire, as pune un semn de doliu la profil si l-as lasa aici pentru posteritate si vecinica pomenire... As visa cu ochii deschisi cum ar fi sa pot vedea ce se intampla dupa moartea mea... Doamne, ce naiba poti face doar intr-o singura zi care stii ca e ultima? Sa-ti iei ramas bun de la neamuri? Ce rost ar avea? Oricum ar afla ca ai murit. Un singur lucru serios l-as face... sa-mi pregatesc cat de cat copiii cu trecerea mea in nefiinta de a doua zi. Si poate ca mi-as petrece cateva ore tot gandindu-ma... ce naiba sa fac cu ziua asta?! Si m-as bucura cand ar veni in sfarsit noaptea sa mai profit si eu sa mai trag un ultim pui de somn cu vise. :)
Concluzia care este pana la urma? Exceptand faptul ca iarasi a devenit o aiureala tot ce am scris... Concluzia mea este urmatoarea: lasati taica visele astea cu traieste ziua ca si cand ar fi ultima ca tot traind clipa, te trezesti ca ajungi batran si n-ai nici o pensie, n-ai niciun rost ba poate si muritor de foame ca ai fost mai ocupat sa... carpe diem decat sa te gandesti la viitor. Si nici la azil nu te primesc daca nu ai o pensie  :)
Si mai am si eu o curiozitate... cei care te sfatuiesc cu atata larghete sa traiesti clipa, la randul lor isi urmeaza propriul sfat? Nu-si fac niciun fel de planuri nici macar pentru a doua zi? Pai numai daca te gandesti ca diseara trebuie sa vezi meciul Steaua vs. Dinamo sau nu stiu ce telenovela... gata, nu mai traiesti nici o clipa in sensul in care este spusa. Deja ai un plan de viitor. Ce conteaza ca acest viitor este peste cateva ore?
Ok, recunosc ca suna foarte interesant si inteligent sa folosesti cuvinte "mari" ca doar nu ne doare gura, dar daca il intrebi concret pe respectivul sfatuitor cum ar trebui sa-ti traiesti clipa... ei, gata, pana aici... eu doar ti-am dat un sfat... mai departe pune-ti si tu mintea la contributie, nu astepta para malaiata ca... D-zeu iti da, dar nu-ti baga si-n traista... :)
Asa ca... avand in cuget si-n simtiri sloganul "carpe diem"... eu continui sa cotizez constiincios la programul de pensie privata si de stat ca... deh, traim traim clipa, dar poate am totusi ghinionul de a mai apuca si varsta pensionarii si... sa te vaz atunci cum mai traiesti clipa fara o pensioara cat de mica acolo...
Din toata polologhia asta sunt exclusi cei care fac averi... traind clipa...
Eeeiii... si acestea fiind zise... la o buna vedere dragilor pana la... urmatoarea clipa

Niciun comentariu: