marți, noiembrie 10, 2015

Avantajele cumparaturilor din mediul online?

Acum, avem in online-ul romanesc tot felul de magazine. Este de bun augur diversitatea lor! Romanii incep sa-si faca cumparaturile din mediul online. Se cumparam de toate. De la Pc-uri, televizoare, imbracaminte, incaltaminte pana la piese si gadgeturi auto... pentru exemplificare dati un click, pentru ca: aici am gasit regulator presiune aer.
Multi isi pun intrebarea, care sunt de fapt avantajele cumparaturilor din mediul online?

Am sa incerc sa prezint cateva dintre ele, fara a avea pretentia ca sunt un expert in piata romaneasca a comertului online. Este un punct de vedere, ca simplu client al magazinelor online romanesti si nimic mai mult!


1. In primul rand ar fi vorba despre comoditate…sa zicem ca imi doresc un regulator presiune aer pentru autoturismul personal. Nu trebuie acum sa mai merg prin magazinele de piese auto sa caut o oferta buna, atat din punct de vedere al pretului, dar si al performantelor. Intru pe net tastez denumirea produsului si motorul de cautare ” cauta” magazinul care comercializeaza acestor produs. Pe prima pagina voi gasi multe magazine de unde eu imi pot cumpara acest produs, comparandu-l in acelasi timp cu ofertele celorlate magazine. Simplu? Pai, nu!

2. Al doilea avantaj ar fi acela ca riscul este aproape de zero. Sa zicem ca o sa achizitionam o piesa pentru autoturism din targ. Avem vreo garantie ca acea piesa o vom putea schimba in cazul in care nu corespunde? Raspunsul este categoric, nu! Persoana care ti-a vandut-o, va fi de negasit! In online pentru orice produs exista si-o modalitate de rambursare.

3. Al treilea avantaj pe care eu il vad, ca si motiv pentru extinderea afacerilor din comert, in spatiul virtual este costul scazut pentru intretinerea unui asemena magazin. Pentru un proprietar de magazin costurile sunt mai mici deoarece spatiul de depozitare este mai mic si numarul de angajati scade. Deci, si cheltuielile pentru o afacere in online sunt cu mult mai mici decat in offine.

4. Al patrulea avantaj este timpul. Atat de important pentru toata lumea. Vii acasa de la serviciu obosit si constati ca trebuia sa cumperi un anumit produs. Dechizi PC-ul si cauti produsul...faci comanda si s-a rezolvat. Nu iti ramane decat sa astepti mesajul pe telefon de la curier care iti va comunica cand va veni cu produsul.

Acum, n-as putea sa nu va spun ca exista si un dezavantaj. N- as mai fi obiectiv, in analiza mea! Exista cazuri in care produsul nu se afla pe stoc si in aceasta situatie timpul de livrare este mai mare. Dar, magazinele online serioase te vor anunta daca produsul comandat de tine nu se afla pe stoc.
Personal anul care se apropie, deja, de final, am intampinat o asemenea problema, dar administratorul respectivului magazin online, mi-a trimis e-mail si m-a informat in legatura cu comanda mea. Avand si optiunea de a-mi retrage comanda. Dar, am asteptat. Produsul comandat de mine, un REGULATOR pentru presiune aer, ajungand intr-un final…De aici vine si tema articolului de azi :)

Din online-ul romanesc va doresc un sfarsit de an reusit si la multe cumparaturi online!



Niciun comentariu: