marți, aprilie 08, 2014

Aici nu avem loc toti trei

... zilele trecute la camera de garda a spitalului din orasul ce poarta numele: "Aici-nu-avem-loc-toti-trei", ii spun medicului: ma doare!
Medicul: Unde?
Eu: Uite aici, in spatiul 5 intercostal, pe linia medioclaviculara. dreapta sau stanga? ...stanga, acolo e inima.
Ma pune si ma leaga in fire colorate si-mi zice apoi: Inima e ok! O fi sufletul cu probleme. Haiai la radiografie.
Ce sa vezi, ce sa crezi, zice ca e fracturat.
Eu: Cum dom’le? N-am mintit, n-am calcat stramb. De ce sa se fractureze?
Medicul: Domnule, se mai fractureaza si degeaba. Pentru amuzamentul celor din public.

Aha, zic eu! Bine de stiut. Mi-am scos repede pixul si mi-am scris pe dosul palmei: de cumparat sarma ghimpata. Pana sa-mi bag pixul in buzunar, ma ia de mana si ma duce pe sectia de ortopedie-traumatologie salonul 4A. M-am simtit putin jignit cand am vazut ca pe usa scrie: Prosti, care nu se-nvata minte!... dar am zis asta e. Mi-o merit. Ma dezbrac, ma trage si ma intinde de umeri sa-mi aseze bucatile de suflet intr-o ordine cat de cat coerenta, si apoi ma imbraca pana la gat in fasa ghipsata acoperita de un tifon alb, alb ca si calul lui ala cum ii zicea...aaa...Fat-Frumos.
Termina de bandajat, si-mi zice: Vino peste o saptamana la control, pana atunci fara eforturi de imaginatie, iertari, doruri si cum-ar-fi-fost-daca, ca se crapa ghipsul si-l tineti degeaba.
Eu: Mersi frumos.
Revin miercurea urmatoare. Il gasesc pe respectivul, imi da ghipsul jos, palpeaza.
Medicul: Doare?
Eu: Nu mai doare. Nici aici? Nici.
Medicul: Daca pronunt numele ei? Doare?
Eu: Nu, zic eu.
Bun, zice el. Mai facem o radiografie sa fim siguri si sunteti liber.
Ies, beau o cafea, fumez o tigara, vine omul cu radiografia. …avea o fata de om sfarsit. Se apropie, lasa capu-n jos, imi pune radiografia in brate. I-o iau din maini, o pun in fata geamului si ce sa vezi: s-a sudat stramb.

Niciun comentariu: