miercuri, mai 04, 2016

Ce se va intampla cu mine...

Mi se mai intampla si mie sa ma impiedic de cele lumesti, dar asta se intampla numai atunci cand imi ridic privirea din pamant, si pentru cateva clipe ma las sedus de tot ceea ce am trait in trecutul nu prea indepartat. De fiecare data cand ajung in aceasta situatie, am un sentiment nu prea placut care imi incatuseaza inima si ma face sa-mi recapitulez intreaga existenta. De unde vin? Ce-am facut pe parcursul acestei calatori?I ncotro ma indrept? Ce se va intampla cu mine dupa ce voi muri?!..s.a.m.d.

Daca esti un om cu adevarat sincer, nu poti trece indiferent pe langa aceste intrebari! Daca esti un om drept nu vei avea liniste pana nu vei pricepe esenta lucrurilor,mai bine zis: De ce s-au derulat lucrurile tocmai asa? Unde sunt eu in tot acest univers, mai bine zis:Ce insemn eu??!!
Marele Intelept Hilel,spunea asa:
„Daca nu sunt eu pentru mine,atunci cine e pentru mine?Si daca sunt numai pentru mine,ce sunt eu?Si daca nu acum,atunci cand?”(Pirkei Avot).
Cuvintele acestui mare Intelept, nu numai ca m-au trezit la realitate, ci m-au indrumat spre un alt mod de gandire,iar acest mod de gandire, m-a salvat din ghearele a tot ceea ce inseamna desertaciune, sau mai bine zis: O viata de nimic! O mare parte din oameni nici nu stiu ce vorbesc, da cum sa stie pentru ce au primit o viata de om!!Cu tot regretul si parerea de rau trebuie sa o spun, ca altfel nu as fi un om sincer,iar acest fapt ma indeparteaza de ”radacina” adevarului, mai bine zis: Ma opreste de a fi un om drept!
Cand spun ca omul nu stie ce vorbeste fac referire la urmatoarele; Nimic nu este intamplator, sau, Nu exista coincidente”-Aceste cuvinte le-am auzit din gura multor oameni, si nu tocmai oameni simpli, ca apoi sa-i aud cum invinovatesc pe altii, sau se vaicaresc si isi plang de mila, aruncand tot cei rau in spinarea celor de la putere, cersetorilor,s.a.m.d.Un astfel de om,se bate cu propriile arme, si mult mai mult de atat,acest om,chiar daca are o pregatire superioara nu se ridica cu nimic mai presus fata de un cersetor,ci dimpotriva, este cu mult inferior….!!Stiu foarte bine ce crezi, dar vreau sa-ti spun ca acesta este purul adevar,si astfel, nu poate fi contestat.
Ceea ce spun mai sus poate fi asemanat cu credinta omului sau increderea lui in Divinitate! Credinta si increderea fac parte din aceasi familie,si astfel ar trebui sa formeze un intreg, adica:
„Cred cu o credinta desavarsita,ca nimic nu se petrece fara voia Creatorului meu,si toata increderea mea este,numai si numai in Dumnezeu,si sunt ferm convins ca am fost rasplatit in functie de faptele mele,exact cum au spus Inteleptii Tanaimi:”Dupa fapta si rasplata”
Marele Hilel mai gandea:
„Indeplineste vointa LUI de parca ar fi vointa ta,pentru ca si EL sa-ti indeplineasca vointa ta ca si cum ar fi a LUI.Renunta la vointa ta fata de vointa LUI,pentru ca si EL sa zadarniceasca vointa altora fata de vointa ta”(Pirkei Avot).
Teoria si practica sunt doua elemente diferite si totusi inrudite,una fara cealalta nu au pic de valoare!Spre exemplu,un om care studiaza medicina o face cu un scop bine stabilit, cu gandul de a practica ceea ce a invatat,ca altfel: Ce valoare are studiul??!Exact la fel este si cu viata omului..!
Tot Hilel zicea:
„Un ignorant nu se teme de pacat si cel ce nu e invatat nu poate fi pios.Cel ce e rusinos nu invata si nerabdatorul nu poate fi dascal.Cel ce se ocupa mult cu negotul nu devine intelept. Acolo unde lipsesc oameni,straduieste-te tu sa fii om”(Pirkei Avot).
Marea majoritate a oamenilor se cred buni si curati la inima! Daca ar fi fost asa,la aproape fiecare pas ar fi trebuit sa auzim; Te rog frumos sa imi ierti nechibzuinta!..ori;Ai nevoie de ajutor? Ce iti lipseste? Te pot ajuta cu ceva?!s.a.m.d. Ceea ce vedem si auzim este tocmai inversul,iar acest lucru este ignorat de marea majoritate, din prea multa bunatate si curatenie sufleteasca,bineinteles, nu se implica, chipurile, nu se coboara pana la acel nivel, in schimb critica si boloboroseste vrute si nevrute la adresa celorlati, iar el/ea se cred intruchiparea celor bune si drepte!
Ajuns la o anumita varsta,omul ar trebui sa se cizeleze putintel, dar din pacate,acesta se incadreaza in cele spuse de inaintasi,adica;Omul cu cat inainteaza in varsta,ori prosteste,ori da in mintea copiilor!
-Pentru ce am fost trimisi la scoala..pentru ce trimitem copiii la scoala??!!
O scoala este si viata omului pe pamant,iar in urmatoarea viata ne vom hrani cu…”Ce am semanat aici, asta vom culege Dincolo”. Viata nu este o joaca,si nici un picnic! Omule, tu nu realizezi ca te joci si cu vietile celorlati, legati de tine prin sange! Si ceilalti dinaintea noastra s-au jucat cu vietiile nostre, ca altfel nu am fi ajuns in acest stadiu!Asa ca~~Nu uita straine”Nimic nu se petrece la voia intamplarii!

Niciun comentariu: