luni, iulie 18, 2016

Scopul nostru pe pamant este sa ii ajutam pe alti

Am citit ieri un gand care spunea ceva de genul "scopul nostru pe pamant este sa ii ajutam pe altii... ok, dar scopul lor care este?" 
Lasand gluma la o parte, cred ca fiecare dintre noi ar fi bine sa-si puna intrebarea daca prin existenta sa pe lume lasa lumea un loc mai bun sau din contra. Si asta nu se refera doar la ce si cat facem pentru altii, ci pentru tot ceea ce exista pe pamant: natura, ecosistem si fiintele care fac parte din ea.
Daca prin existenta noastra doar distrugem si nu cladim nimic in loc, daca semanam suferinta si durere, daca traim ca niste paraziti care doar consuma resurse in mod inconstient, oare cum lasam lumea in urma noastra?

Sigur, putem sa gandim si sa traim inconstient dupa principiul "dupa mine, potopul". Este si asta o alegere. Dar eu cred, fara a fi o idealista, ca fiecare dintre noi poate sa isi ia de la natura doar ceea ce are nevoie, fara excese inutile, fara un consum nesanatos din toate punctele de vedere.
Daca fiecare dintre noi ar alege sa traiasca putin mai constient, daca inainte sa cumparam ceva ne-am intreba "chiar am nevoie de acest lucru?", daca am da altora ceea ce noua nu ne mai foloseste, cred ca am atinge acest obiectiv - a-i ajuta pe altii. Atat in mod direct cat si indirect.
Insa daca singurul nostru scop este sa avem mai mult, sa consumam pentru ca ne permitem, ajutorul pe care il dai o data cuiva care ti-l cere nu mai inseamna aproape nimic.
Un ajutor real ar fi sa ai in vedere umanitatea si natura in intregul ei. Sa evoluezi, sa devii constient si pe langa ceea ce iei, sa te straduiesti sa pui ceva de valoare in loc. Acesta nu este un indemn idealist, ci cat se poate de firesc si de logic. Asta daca iti pasa si de altceva inafara de propria-ti persoana.

Niciun comentariu: