luni, august 26, 2013

Actiunea de a Da si a Primi si Fundamentul celor 4 pozitii

A intelege ratiunea invizibila putem vorbind despre ea ca si cum am vorbi despre un lucru, care are structura. De ex., cand zicem despre mintea cuiva, il numim cateodata minte agera, sau larga, sau restrinsa. Putem sa spunem ca mintea unui individ are o alta structura. Analogic putem sa atingem o anumita intelegere despre Dumnezeu, care nu intra in cadrul timpului si spatiului, il descriem in asa fel , incat El ar fi fost o fiinta temporo-spatiala cu o anumita structura.


Actiunea de a Da si a Primi si Fundamentul celor 4 pozitii

Cand Song-san si Hyong-san lui Dumnezeu intra in relatiile reciproce (interactiune), dintre ele apare actiunea de a da si a primi a anumitor elemente sau forte . Aceasta actiune se numeste Actiunea de a Da si a Primi, care intotdeuna are un scop si este indreptata catre un anumit rezultat. In Dumnezeu centrul actiunii daruirii si primirii este Inima, sau scopul, proiectat pe baza Inimii. Inima este izvorul iubirii, si iubirea este armonia. De aceea actiunea de a Da si a Primi in Chipul Primordial niciodata nu poate fi antagonista sau confruntationista. Aceasta este o actiune armonioasa si integrala (unitara). Trasaturile caracteristice ale lui Dumnezeu sunt armonioase, coordonate, lipsa de conflict.

Cand Song-san si Hyong-san lui Dumnezeu iau parte la actiunea de a Da si a Primi, concentrata pe Inima, ei formeaza un corp armonios o unitate. In cursul acestui proces se stabilesc 4 pozitii : centrul (Inima), song-san, hyong-san si corpul armonios (unitatea). Structura, construita din cele 4 pozitii mentionate, se numeste fundamentul celor 4 pozitii. Fundamentul celor 4 pozitii este conceptia spatiala a actiunii de a Da si a Primi dintre insusirile duale ale lui Dumnezeu.

In timpul creatiei scopul lui Dumnezeu se stabileste in Inima si, concentrandu-se pe acest scop , song-san si Hyong-san lui Dumnezeu intra in actiunea de a Da si a primi, creand o conditie pentru aparitia unui corp nou sau multiplicat. Acest proces creeaza fundamentul celor 4 pozitii, structurat din scop, song-san, hyong-san si un corp nou.

Inter-relatia dintre song-san si hyong-san sunt relatiile dintre subiect si obiect. Subiectul si obiectul se afla in pozitiile diferite: subiectul este central, dinamic, initiator, creator, activ sau care influenteaza din afara obiectul ; obiectul este dependent, static, reactiv, conservativ, pasiv, care influenteaza pe dinauntru subiectul. Subiectul se afla in pozitia principala , care ii permite sa conduca , si obiectul se afla in pozitia subordonata. Stapanirea lui song-san inseamna: cand song-san prelucreaza o anumita conceptie, hyong-san (pra-materie) isi capata formele si calitatile corespunzatoare. Pozitia subordonata lui heng-san inseamna ca hyong-san, avand potentialul nelimitat, isi capata formele si calitatile, care raspund activitatii lui song-san.

In Dumnezeu Yan-son si Yim-son participa la fel in actiune de a Da si a Primi. Cand song-san si hyong-san intra in actiune de a Da si a Primi ,se concentreaza pe Inima, si formeaza corpul armonios (unitatea), Yan-son si Yim -son la fel participa in actiune de a Da si a Primi si la fel formeaza corpul armonios(unitatea).

Cand Song-san si Hyong-san intra in actiunea de a da si a primi, concentrandu-se pe scop, si apare corpul nou, yan-son si yim -som fac influenta asupra song-san si hyong-san, dand in plus (adaugand) diversitatea si armonitatea procesului creatiei. Relatiile reciproce intre yan-son si yim-son sunt relatiile intre subiect si obiect, analogic relatiilor dintre son-san si hyong-san.

Niciun comentariu: