Eu totusi cunosc sau am auzit de multi "destepti" care au invatat mult si bine, care stiu multe, au inteligenta mult peste medie, dar care-s in realitate nimic mai mult decat niste lichele sau nefericiti.
Decanul ala de la facultate care-si umileste studentii si le vinde licente trebuie sa fi invatat mult si bine la viata lui. Nu oricine ajunge decan. Multi trebuie sa se fi mirat de cat de destept este.
Medicii aia care operau pe banda fete frumoase din bani publici sunt
sigur copiii unor mame care s-au mandrit cu Facultatea de Medicina a
fiilor.
Stiu si cativa membri ai Academiei - toti oameni cititi si solemni - care-s moralmente vorbind, oameni mici si neputinciosi.
Inteligenta pana la urma creste odata cu antrenamentul neuronilor. Nu este insa neaparat ca ea sa si produca valori. Nu toti oamenii destepti sunt si morali, fericiti sau constructivi. Nu toti copiii cu diplome si medalii vor face viata celor din jur mai buna sau mai frumoasa.
De asta cred c-ar trebui s-o luam mai incet cu bucuria fata de copiii olimpici sau "destepti". Noi nu ne ocupam deocamdata in sistemul national de educatia lor morala sau emotionala. Nu stim ce se petrece in sufletul unui copil destept: nici daca va fi responsabil, tolerant, empatic, nici daca va dezvolta vreo etica profesionala.
Nu ce si cat invata copilul meu acum e decisiv pentru viitorul lui. Ci CUM invata!
Am convingerea ca cei care invata de mici descoperind, inovand, incercand sau punand pasiune si cooperare in jocul inteligentei lor - au sansa a devina cu adevarat oameni "destepti". Pentru ca ei sunt cei care "achizitioneaza" cunoastere pe pielea lor si spre bucuria lor. Astia care-au fost fortati sa devina "destepti" - produsul scolii conformiste, astia carora li s-au bagat pe gat biografii si retete de studiu- au, mai toti, o problema de empatie si responsabilitate. Dupa mine, nu-s destepti deloc!
Stiu si cativa membri ai Academiei - toti oameni cititi si solemni - care-s moralmente vorbind, oameni mici si neputinciosi.
Inteligenta pana la urma creste odata cu antrenamentul neuronilor. Nu este insa neaparat ca ea sa si produca valori. Nu toti oamenii destepti sunt si morali, fericiti sau constructivi. Nu toti copiii cu diplome si medalii vor face viata celor din jur mai buna sau mai frumoasa.
De asta cred c-ar trebui s-o luam mai incet cu bucuria fata de copiii olimpici sau "destepti". Noi nu ne ocupam deocamdata in sistemul national de educatia lor morala sau emotionala. Nu stim ce se petrece in sufletul unui copil destept: nici daca va fi responsabil, tolerant, empatic, nici daca va dezvolta vreo etica profesionala.
Nu ce si cat invata copilul meu acum e decisiv pentru viitorul lui. Ci CUM invata!
Am convingerea ca cei care invata de mici descoperind, inovand, incercand sau punand pasiune si cooperare in jocul inteligentei lor - au sansa a devina cu adevarat oameni "destepti". Pentru ca ei sunt cei care "achizitioneaza" cunoastere pe pielea lor si spre bucuria lor. Astia care-au fost fortati sa devina "destepti" - produsul scolii conformiste, astia carora li s-au bagat pe gat biografii si retete de studiu- au, mai toti, o problema de empatie si responsabilitate. Dupa mine, nu-s destepti deloc!
5 comentarii:
Ma ung la suflet postarile astea!
O seara placuta s-aveti si tu ...si Oana!
Crezi ca unii politicieni care au ajuns chiar si dupa gratii nu au facut scoli inalte private in alte tari? Lichelele au doar un aluat specific lor.
Bravo, Oana! Ce-mi place cum le spui tu asa pe fata!
Bravo, Albert! pentru ca gazduiesti asemenea articole!
In Romania toata lumea vrea nota 10! Pentru ce? Tocmai am aplicat pt un proiect international: evaluatorul intern, din Romania, mi-a acordat 80 de puncte din 100, cei doi evaluatori externi, din Belgia si Australia, cate 50 puncte fiecare !!! Deci, ce reprezinta nota 10 din Romania? Sweet dreams !
Nu pot decat sa repet ca un papagal : " admirabila expunere "
Trimiteți un comentariu