sâmbătă, iunie 25, 2016

Centrala termica pe lemn sau gaz?

Articolul ce urmeaza este unul pentru anotimpul ce va veni, iarna! E sigur! Asadar centrale ieftine pe gaz sau centrale termice pe lemne? Din start, vezi pret centrala pe lemne...de la Berluni, sursa de inspiratie pentru mine! V-am dat acest link pentru ca indiferent de alegerea pe care o faceti sau ati facut-o(pe gaz sau pe lemn), este necesara o centrala. Sa va zic ca exista avantaje si dezavantaje fie ca-i centrala termica pe lemne, fie ca-i pe gaz!

Sunt ferm convins ca o centrala pe gaz e cea mai buna solutie, eu am. Dar, ce te faci daca stai intr-un sat, fara retea de gaz? Sau intr-un oras, iar in zona care locuiesti, nu-i conducta sau pur si simplu nu ai atatia bani si pentru racordarea la gaze. Ai bani numai de-o centrala ieftina! Pai, te dai pe lemn! Da, nu lemn pentru soba ci pentru centrala termica pe lemne! Si aceasta centrala are nevoie de curent, pentru ca nu diferea cu mult decat cea pe gaz. Plus ca si preturile sunt apropiate.

Acum sa va mai spun si alte chestii despre centrale termice pe lemne sau gaz:

1.din punct de vedere al estetici - sunt mult mai frumoase decat cele pe gaz. OK! Asta e parerea mea!
2.din punct de vedere al sigurantei in exploatare- multa lume zice ca-s mai sigure decat cele pe gaz. Nu exista vreun pericol de asfixiere, nu mai exista acea teama permanenta a unei scurgeri de gaze.
3. din punct de vedere al ecologiei.- aici sunt multe voci care spun ca distrugem padurea pentru a ne incalzi, insa eu am dubii. Nu cred ca asta-i cauza principala a defrisarilor masive din ultimii ani.
4. din punct de vedere al costurilor- e aici este diferenta. Gazul se scumpeste in permanenta, lemnul si el, dar nu cu atat cat va fi gazul.

Centralele pe gaz, in opinia mea sunt o alternativa atunci cand ai o varsta si nu mai poti sa spargi lemne sa umbli dupa aprovizionare si daca locuiesti intr-un oras lucrurile devin un pic mai complicate cu spatiul de depozitare.
Acum fie ca ai sau alegi o centrala pe gaz sau pe lemn e necesar si un dispozitiv gen UPS centrala termica. De ce? Pai, ce te faci daca in plin viscol si ger, ai o cadere de tensiune. Ambele centrale au nevoie de curent electric. Problema asta o rezolva, pana se restabileste distributia de elctricitate, prin UPS centrale termice, care actioneaza ca sursa de alimentare sau ca o baterie de rezerva.

Eu, am ochit ceva pe site-ul berluni.ro, cautand dupa pret centrala pe lemne.

Un comentariu:

freshblog spunea...

Parerea mea...ca cele pe lemne sunt cele mai bune...si, daca ai norocul sa locuiesti intr-o zona montana, iesi mai ieftin