vineri, iunie 17, 2016

De ce este important sa ne iubim pe noi insine?

De ce este important sa ne iubim pe noi insine?
Fiecare dintre noi este o mica parte din acest univers. Daca eu am grija de mine (fizic, psihic, emotional, social, profesional, material etc.), adica ma iubesc, atunci sunt sanatos si fericit. Viata mea este, atat pentru mine cat si pentru intregul din care fac parte, un plus pozitiv. Schimbul pe care il fac cu partile alaturate este unul pozitiv.

In schimb, daca eu nu ma respect, nu ma iubesc, nu am grija de mine, sunt bolnav si nefericit. Ce aduc eu in intregul din care fac parte? Nimic pozitiv. Si ce pot sa le ofer celor din jur daca eu nu sunt bine? Suferinta, durere, dependenta, frustrare, neimplinire, boala, victimizare. In plus, am nevoie ca ei sa sacrifice resurse ca sa aiba grija de mine sau pot sa ii imbolnavesc si pe ei.
Daca te iubesti pe tine, ai grija de tine si iti asumi responsabilitatea vietii tale.
Daca nu te iubesti, iti faci rau constient si inconstient.
Ce crezi? Este sau nu important, atat pentru tine cat si pentru cei din jur, sa te iubesti pe tine?

Niciun comentariu: