luni, septembrie 12, 2016

Forma juridica - declararea veniturilor

Forma juridica - declararea veniturilor
Salutari!

Am ceva nelamuriri si nu am gasit inca un expert contabil priceput pe online, caruia sa ii adresez intrebarile ce ma macina. Avand in vedere ca multi dintre voi cunoasteti situatia, m-am gandit sa intreb si aici.



Momentan generez venituri din afiliere, pe persoana fizica, atat de la firme romanesti cat si straine. La firmele romanesti mi se opreste impozit 16%, urmand ca la final de an fiscal sa primesc decizie prin care mi se calculeaza si suma ce o datorez la sanatate, pentru ca sunt persoana neangajata. Aceste venituri sunt mai micute si nu mi-am batut capul cu ele.

Pe de alta parte sunt veniturile ce vin din retele de afiliere straine, pe care nu prea as vrea sa le mai tin pe persoana fizica din pricina taxelor prea mari (impozit 16% + altele in cazul persoanelor neangajate). As vrea ca aceste pe venituri sa le trec pe o firma si din cate am inteles, este vorba de 3% impozit pe venit + 5% dividente.


Problema este ca eu voi primi banii intr-un cont de paxum, de la 3-4 firme diferite. Firmele in cauza nu prea lucreaza cum ar trebui, asadar nu prea ar fi interesate ca eu sa imi declar veniturile. Eu totusi vreau sa fac acest lucru.

Niciun comentariu: