sâmbătă, iunie 09, 2018

Cand dracu vrea sa te piarda te lauda

Cand dracu vrea sa te piarda te lauda, ca sa devii vanitos, sa faci greseli si apoi sa le foloseasca contra ta.
Dumnezeu, de partea cealalta, ca sa te salveze, te cearta.
"Certand m-a certat Domnul, dar mortii nu m-a dat", zice Psalmistul.
Orice om in autoritate e bine sa tina minte aceste cuvinte care la evrei erau sfinte. Cand ti-ai suprimat criticii te expui singur la greseli care iti vor fi fatale.

Asta s-a intamplat si cu Kovesi.
Cei mai mari dusmani ai lui Kovesi au fost slugile din presa, CSM, Parchetul General, ambasade, Comisia Europeana, "onegheuri" care au laudat-o iresponsabil, fara sa o evalueze critic.
Daca ar fi criticat-o constructiv, documentat, detasat, azi nu ar fi fost in situatia asta, de a fi data afara ca o paria.
In 2015 cand am fost in Romania m-am intalnit cu o serie de jurnalisti carora le-am spus sa scrie despre abuzurile DNA, pentru ca doar asa se pot corecta.
Desi erau foarte constienti despre abuzuri, pe unele le stiau mai bine ca mine, raspunsul lor a fost ca nu pot scrie despre ele pentru ca "afecteaza lupta anticoruptie". Efectul tacerii lor il vedeti azi.
Cand am inceput eu sa vorbesc public despre abuzurile DNA, aceiasi jurnalisti prima data imi scriau pe privat sa nu mai fiu critic, ca nu fac bine ce fac, apoi, pentru ca nu le-am ascultat "sfatul", m-au atacat public in fel si chip.
Toate acele atacuri nu au facut decat sa ma motiveze sa studiez aspectele din justitie si mai mult pentru ca intuiam ca problema e mai grava decat intelegeam ori imi imaginam in 2014/2015.
Sfatul meu este sa nu va autocenzurati ci sa vorbiti despre abuzuri si nedreptati, indiferent de cine va spune sa taceti, pentru ca doar expunand nedreptatea raul se poate corecta.

sursa: Chris Terhes

Niciun comentariu: