sursa: Radu Mircea Berceanu |
"Am făcut avionul pentru Germania în primul rând, unde există cerere și, de asemenea, există o clasă specială — LTF-L — în cadrul căreia greutatea avionului, fără combustibil, nu poate să depășească 120 kg. Prima oară l-am expus la expoziția AERO Friedrichshafen, cea mai mare de acest fel pentru avioane mici, cu până la 4-6 locuri", a spus, pentru AGERPRES, Radu Berceanu.
Acesta am a mai explicat ca avionul pe care l-a construit a intrat intr-un proces de omologare, care se face in paralel cu autoritatile din România, dar si cu cele din Germania.
"Avionul este proiect propriu, făcut de la 0, totul a fost construit în România, într-un interval de nouă luni. Momentan am făcut primele demersuri, în câteva luni vor fi parcurse primele etape înainte efectuării primului zbor de omologare. Apoi mai rămâne problema construirii unei fabrici care să poată produce avionul și găsirea unor muncitori, de fapt instruirea unora pentru a face piesele necesare", a mai spus Radu Berceanu.
Ideea realizarii acestui aparat de zbor, spune Radu Berceanu, a venit din lipsa existentei aeronavelor accesibile atât din punct de vedere financiar. cât si din punct de vedere al obtinerii unei licente de zbor, astfel, în premiera, aeronava româneasca este singura aeronava din această categorie prezenta la acest eveniment.
Aripile avionului, ce poate zbura la 10.000 de picioare (aprox. 3.000 m), cu o viteza de croaziera de 120 km la ora, au o anvergura de 8,82 m, se pot plia si astfel aparatul poate fi transportat într-o remorca trasa de un automobil de mici dimensiuni.
La BIAS 2015 mai sunt expuse aeronave militare si civile, planoare, elicoptere, machete de aeromodelism si echipamente speciale ale armatei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu