duminică, martie 23, 2014

Gazduire pentru Alina- "Descrierea, ca mod de expunere"

Prietena mea Alina zicea: " Programa de Limba romana a clasei a VI-a si a V-a te obliga sa-i inveti pe copii elemente de teorie literara, cu mult inainte ca acestia sa devina cititori adevarati. Un copil de 10 ani e pus sa argumenteze relatia "realitate-fictiune" intr-un text la prima vedere, sa demonstreze moduri de expunere sau tehnici narative, tipuri de naratori sau sa identifice marci ale eului liric in poezii.

Noi am iesit ieri cu ei la garla(adica la canalul ce face legatura dintre Dunare si fosta platforma Siderca)...pentru ca aveam tema "Descrierea, ca mod de expunere" (eseu argumentativ).
Ne-am gandit ca pana vor ajunge copiii nostri sa citeasca pasionati pasaje descriptive sau sa inteleaga "procesul de transfigurare artistica a realitatii", asa cum propune manualul, e mai important sa le dam lor rolul de observator al naturii. Sa ii punem pe ei in postura celui care simte si vede altfel realitatea. Nu stiu ce-a iesit, dar la intoarcere ne rugau ei sa le dam teme (sa faca ei descrieri) !"
Si, acum zic eu:  Este o disperare generala printre parinti...sa lucreze, sa lucreze mult, cat mai mult, inchisi intre patru pereti, uitandu-se cu jind afara unde e soare si frumos...cred ca ar fi totusi mai fain sa se bucure de ultimul lor an fara teme experimentand, plimbandu-se, jucandu-se, vizitand locuri, observand, vazand o piesa de teatru, un muzeu, citind o carte de aventura sau aventurandu-se, ei insisi, in natura etc etc etc...

Din blogosfera romaneasca va doresc sa va bucurati de soare si de minunata renastere a naturii!

3 comentarii:

bazarul lui albert spunea...

Da, cantitateeeee! Sa fieeee!

banu manta spunea...

Am intalnit si inca vad astfel de parinti

florentin spunea...

exemplu vine de la cei care ne conduc, intotdeauna se impiedica in proiecte si raman doar pe hartie!